marlena no wiec dzisiaj zdarzą sie dwa cudy :szeroki_usmiech
[O2] Błąd P2108 - Emission Workshop
Zwiń
X
-
[O2] Błąd P2108 - Emission Workshop
Witam,
Dzisiaj rano po odpaleniu wyskoczyła mi na szafie kontrolka MIL (engine) z komunikatem: Emission Workshop. Sczytałem z kompa taki błąd:
P2108 - Przepustnica Urządzenie uruchamiające Kontrola Moduł Osiągi
Żadnych różnic w pracy silnika nie zaobserowałem ani spadków mocy również. Skasowałem błąd, ale przy następnym uruchomieniu silnika pojawił się znowu. Czy ktoś spotkał się już z czymś takim? Szukałem, ale nic nie znalazłem na ten temat. Czyżby kolejna wizyta w serwisie się szykowała?OII Elegance 2.0 TDI
-
-
kowal 2002, dzięki za info. U mnie ten sam problem - telepie przy gaszeniu silnika. Normalnie klapa jest otwarta na maxa, tylko przy gaszeniu się zamyka, więc u mnie nie do końca - wynika z tego. Czy te elementy (klapa gasząca) rzeczywiście są takie podatne na psucie się?OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
sontario, zależy jak silnik stanie ;-) Jak stanie na zamknięciu to nie uruchomisz silnika. Jak stanie na otwarciu, to wszystko będzie działać, będzie jedynie telepało delikatnie przy gaszeniu.
Często jednak uszkodzona klapa "rozłącza" wentylatory i nie chcą się kręcić. A z tym trzeba uważać (ale z tego miałbyś błąd w VAGu).
Klapa jest podatna na psucie się szczególnie w BKD.
Koszt w ASO 1400zł, ja zapłaciłem 1200 z wymianą na Syreny w Warszawie.
Komentarz
-
-
toocool, wymienić ten element można samemu. W BKD dojście dobre, bo kolektor ssący jest z przodu silnika. Kwestia odkręcenia 3 śrub... Pół roku temu wymieniałem EGR to już wiem Tylko pozostaje kwestia zakupu nowej przepustnicy.... Jest sens szukać taniej używki? Nowe na allegro w granicach 5 stówek można już znaleźć. Warto przepłacać w ASO? Co o tym myślisz?OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Oczywiście, że można samemu wymienić. Kwestia kupna części. Ja nie znalazłem nigdzie samej przepustnicy poza ASO. Sprawa była u mnie dość pilna, bo nie działały wiatraki i dlatego znalazłem warsztat gdzie zapłaciłem mniej za całość z robotą niż w ASO i do tego zaoszczędziłem czasu.
Na allegro jak potrzebowałem nie było. Używki bym nie kupował. To element podatny na uszkodzenia więc wg mnie tylko nowa.
[ Dodano: Czw 19 Lis, 09 10:49 ]
Tu masz temat z numerami klapy do BKD: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=409444
Komentarz
-
-
toocool, dzięki bardzo Na pewno mi się przyda.
[ Dodano: Wto 01 Gru, 09 18:54 ]
Przepustnica wymieniona na nową. Kupiłem oryginał Pierburg za 749 zł na allegro i sam dzisiaj założyłem. W starej zacinała się klapa - nie chciała nawet drgnąć jak chciałem ją ręcznie zamknąć. Teraz błędu już nie ma, silnik gaśnie miękko bez żadnego telepania.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Witam
Odgrzewam kotleta. Wychodzi mi, że padła klapa gasząca. Czytając Wasz posty zacząłem szukać i tropem kolegi sontario, zajrzałem na allegro. Znalazłem tam aukcję, gdzie podobnie jak wyżej cena jest 750zł za ori Pierburg. Teraz tylko jest problem, bo kolega toocool po nr VIN TMBGE61Z568078381 mojego auta zdiagnozował w ETKA, że potrzebuję 038 128 063 L, natomiast na aukcjach przewijają się z literką M. Czy jest jakaś różnica w funkcjonowaniu tych klap pomiędzy L i M lub jeszcze inna, jeżeli nr jest ten sam. Co Wy o tym sądzicie
Czy ta z M będzie pasować do mnie, czy nie??
sontario, czy Ty powoływałeś się może na tego użytkownika allegro dzigit_06
On pisze w tej aukcji, że niby wszystkie są zamienne między sobą (tak rozumiem ten jego zapis). Głównie jednak pisze M.
Komentarz
-
-
panowie ile macie przejechane swoimi bkd? pytam bo nie wiem czy juz mam sie przygotowywać czy jeszcze nie :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidapanowie ile macie przejechane swoimi bkd?Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie
obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu
Komentarz
-
-
gadula007, moja stara przepustnica miała taki nr: 038 128 063G (sam widzisz, że nawet jeszcze inna literka niż u Ciebie a mam samochód z 2006, rok modelowy 2007). Ta którą kupiłem na allegro, właśnie od użytkownika dzigit_06 - ma 038 128 063M - jak na aukcji. Po wymontowaniu starej porównałem je - wyglądały identycznie. Więc założyłem nową, podpiąłem wąż i wtyczkę i wszystko hula jak należy. Spokojnie kupuj, do BKD w O2 będzie pasować.
A stara mi padła przy przebiegu 100 tys.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DachuZamieszczone przez piramidapanowie ile macie przejechane swoimi bkd?
moj ma nie całe 100tys, wszystko jeszcze przedemną :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Mnie to rozbrajają takie aukcje na allegro, jak ktoś sprzedaje z rozbitego samochodu np przepustnicę. Przetrze szmatką albo nawet nie i opisuje:
"Mam do sprzedania ble ble ble, przebieg: 80 kkm, stan: 100% sprawna."
Moja stara przepustnica też przy 90 kkm zanim padła była w 100% sprawna :wink:
Rozwalają mnie tacy sprzedawcy i takie aukcje. Dlatego wolałem dołożyć i kupić nówkę na gwarancji.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Witajcie ponownie.
Ja nadal jeżdżę z palącym się tym błędem, ale gdzieś czytałem, że sprzęgnięte są na tym samym obwodzie elektrycznym co wentylatory. Dodatkowo, ktoś wymienił tę klapę i nadal mu się świeciło. Potem okazało się, że padł też BEZPIECZNIK. No i tu esencja pytania. Który to bezpiecznik. Książka mówi o dwóch rodzajach skrzynek bezpiecznikowych. Dla pierwszego rodzaju jest to bezpiecznik nr 38 - 10Amper (zabezpieczenie wentylatora i "czegoś tam", czyli tej klapy (nie ma książki przed sobą). Niestety ja mam ten drugi rodzaj, a tam ani słowa o zabezpieczaniu wentylatora czy klapy. Czy wiecie jak to jest zabezpieczone w przypadku mojejgo zestawu bezpieczników (czyli tego drugiego z książki instrukcji)
Komentarz
-
-
A to jakis problem wyciągnąć te ~20 bezpieczników i sprawdzić kazdy po kolei ??
10 minut pracy i zazwyczaj gołym okiem widac co i jak :roll:
Ja rozumie, zeby sobie pomagać, ale za chwile będziemy się tu pytać jak odkręcić kolo, tfu jak pierdnąć pianką w koło, bo teraz już nawet zapasu i lewarka z kluczem nie daja
Komentarz
-
-
Nie jestem dzieckiem aby takie rzeczy mi pisać. Po prostu przeczytałem książeczkę i nic o nich nie pisze. Po co mam wypinać wszystkie, skoro nie mam nawet pewności czy w tej skrzynce jest zabezpieczenie tego co szukam. Stąd moje pytania aby nie wypinać wszystkiego. Są tam różne zabezpieczenia o których nie mam pojęcia do czego służą i nie wiem co by się mogło stać gdybym np. je wypiął. Stąd moje pytanie. Uważam, że prawidłowo zadałem pytanie i jest jak najbardziej na miejscu.
Nadal więc nie wiem czy wentylatory w moim przypadku są w ogóle czymś zabezpieczone bo książeczka o tym nic nie mówi w przypadku mojej skrzynki bezpiecznikowej. Chyba właśnie do tego służy forum aby dzielić się informacjami, których nie ma w ogólnym dostępie.
Maicroft, widzę, że masz silnik ten sam i mógłbyś raczej powiedzieć czy coś wiesz w tym temacie, a nie z pozycji Administratora mnie atakować. Szukam pomocy bo nie wiem co robić. Nowa klapa to 800zł, a bezpiecznik 2zł.
Komentarz
-
-
gadula007, ja mam co prawda 1,9 TDI BXE ale podejrzewam, że u Ciebie jest tak samo. Główny bezpiecznik zasilający silnik wentylatora to SA3 <50A> ( z boku skrzynki bezpieczników ); ten zapewne jest sprawny. Drugi bezpiecznik to SB24 <10A>, który zasila m. in. sterownik wentylatora, EGR ( więc pewnie i klapkę gaszącą ) i ten pewnie "wywala"...
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, dzięki za podpowiedź. Tego oczekiwałem.
Otwieram pudło, wyjmuję bezpiecznik a ten jest przepalony. Wkładam nowy i idę do środka samochodu z przekonaniem, że i tak to nie pomogło. Odpalam furę i .......................... nie pomogło, dalej się pali błąd. Ale za to se myślę, że chociaż wentylatory będą działać. W tym dniu jeszcze parę razy zapalałem i gasiłem silnik (jeździłem tu i ówdzie) i jakież było moje zdziwienie, jak za którymś z razów symbol żółtego silniczka się nie zapalił na zegarach. Jak na razie nadal się nie zapala, a więc u mnie cały problem był z przepalonym bezpiecznikiem. Klapa jest więc chyba OK. Przypomnę, że u mnie się ten błąd zapalił jak wyskoczyły te mrozy rzędu minus 20-25 stopni w nocy. Może coś przymarzło i dlatego się przepalił bezpiecznik. Pal licho to, co było powodem. Wyleczył mnie bezpiecznik 10A za 2zł, a nie klapa za minimum 800zł.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz